SZERSZÁM IPARÁG PIACELEMZÉS 1. RÉSZ
Hogyan maxold ki a lehetőségeket, előzd meg a versenytársad, és stabilizáld a piacvezető pozíciót?
Miről olvasol most:
1. Miért gondoljuk, hogy pontosan neked szólnak a leírtak?
2. Piacelemzés – lehetőségek a …….. piacon
3. Mekkora árbevételtől esel el, ha nem használod ki a marketing csatornák adta lehetőségeket?
2. Piacelemzés – lehetőségek a …….. piacon
3. Mekkora árbevételtől esel el, ha nem használod ki a marketing csatornák adta lehetőségeket?
1. Miért gondoljuk, hogy pontosan neked szólnak a leírtak?
Rengeteg magyar vállalatnak vannak kiváló ötletei és termékei de a jelenlegi üzleti modellekben dolgozó marketing ügynökségek és munkatársak legtöbbször nem érdekeltek 100%-ban abban, hogy a lehetőségeiket maximalizálva legyenek sikeresek ezek a cégek.
A jó cégek így nem tudnak kiteljesedni mert a szolgáltatók nem tudják kiküszöbölni az érdekellentétet ezért ködösítenek, vállalásaik pedig javarészt addig tartanak, hogy maradéktalanul el tudják költeni a megbízó pénzét.
Ha költésből számított százalékos alapon szerződnek, abban lesznek érdekelve, hogy pont annyit költsenek, hogy még ne állj fel az asztaltól, ha pedig fix díjra állapodtatok meg, az időbefektetésük minimalizálására fognak törekedni.
Ha költésből számított százalékos alapon szerződnek, abban lesznek érdekelve, hogy pont annyit költsenek, hogy még ne állj fel az asztaltól, ha pedig fix díjra állapodtatok meg, az időbefektetésük minimalizálására fognak törekedni.
Az üzleti modellekből fakadóan nincsen az online marketing piacon lényegi felelősségvállalás, nincsenek mérhető eredmények és nem érdekeltek az ügynökségek abban, hogy rámutassanak: hogyan lehet eredményes az online marketinged.
Ezzel együtt azt látjuk, hogy soha a történelemben nem lehetett ilyen könnyen, gyorsan és egyszerűen vagyonossá válni a digitalizáció adta eszközök segítségével, ha azt helyesen alkalmazzák. Ezért érezzük kényelmetlennek a piacon beállt helyzetet és teszünk meg mindent azért, hogy Ügyfeleinket sikerre vigyük, mert tudjuk, hogy ez lehetséges.
Partnereink online kampányait sikerdíjas alapon, 100 %-os érdekazonossággal és anyagi felelősségvállalással kezeljük. Nincs fix havidíjunk vagy költéshez igazodó %-os munkadíjunk sem. Havi elszámolásunk árbevétel vagy konverzió alapon történik és csak az általunk generált eredményekből részesülünk. Saját tőkénkből finanszírozzuk a kampányaidat így teljes érdekazonossággal állunk melletted. A közös sikerekben csapatunk minden tagja érdekelt többek közt ezért vagyunk eredményesek és hatékonyak.
2. Piacelemzés – lehetőségek a piacon
Az alábbiakban láthatóak a top 3 szereplő forgalmi adatai csatornánként és a fizetett forgalmi források esetén az iparági átlagos vásárolt kattintási ár összegével.
Megvizsgáltuk hogy a szerszamoutlet.hu legfontosabb termékeire és leggyakoribb kulcsszavaira kik a legnagyobb szerelők a piacon. Azt is megnéztük, hogy jelenleg milyen forgalmi csatornákon van jelen, illetve mennyi árbevételt tud maximalizálni a csatornák kihasználtságával.
Összes látogatás: 600.400 db
Teljes fizetett forgalom: 5139 Ft
Átlagos PPC kattintási ár: 35 Ft
Szerszamoutlet.hu havi fizetett forgalom költsége: 5139×35= 179.865 Ft
Látogatás ára: 179.865 Ft/600.400 db = 0,30 Ft
Összes látogatás: 512.100 db
Teljes fizetett forgalom: 46.366 Ft
Átlagos PPC kattintási ár: 35 Ft
Szerszamkell.hu havi fizetett forgalom költsége: 46.366×35= 1.622.810Ft
Látogatás ára: 1.622.810t/512.100 db = 3,17 Ft
A fenti számokból kiderül, hogy a szerszamkell.hu -nak ha meg akarja vásárolni a piacvezető és közte lévő forgalmi különbséget, akkor 7,9 Ft-ba kerül egy kattintás. Tehát több, mint 4 millió Ft-ot kellene költenie, hogy utolérje a piacvezető látogatottságát. Ebben az esetben természetesen csak a látogatószám lenne azonos a költségek és a konverziós arány eltérő lenne.
Nézzük mit jelent ez a szerszamoutlet.hu számára.
Csatornák forgalmi megoszlása:
A két piacvezető szerszamoutlet.hu és szerszamkell.hu webshop piaci lehetőségeit összehasonlítva az alábbi kiaknázatlan piaci potenciált vehetjük észre:
A szerszamoutlet.hu esetén átlagosan 600 ezer látogatásból 90%-ban organikus találatokból érkeznek a webshopba. A lehetséges 16 ezer releváns iparági kulcsszó előfordulásból a top kulcsszavakra jelenleg nem alkalmaz fizetett hirdetéseket. A social media felületekről és e-mail marketing kampányokból érkező látogatók száma elenyésző.
A szerszamkell.hu weboldal elemzési adatait megvizsgálva https://www.semrush.com/analytics/traffic/overview/szerszamkell.hu?searchType=domain , nagyságrendileg a fentieknek megfelelő a piaci helyzet azzal a különbséggel, hogy a havi látogatószáma a szerszamoutlet.hu-nak magasabb, ugyanakkor a szerszamkell.hu a keresési találatok között megjelenő pozíciójának megtartását fizetett hirdetésekkel támogatja.
3. Mekkora árbevételtől esel el, ha nem használod ki a marketing csatornák adta lehetőségeket?
Figyelembe véve, hogy a fizetett hirdetések között nincs jelentős konkurens, így a szerszamoutlet.hu az organikus találtatok mellett a top kulcsszavakra történő fizetett hirdetések és e-mail marketing csatorna kihasználásával legalább plusz ennyi weboldal elérést generálhatna!
Ha például a fizetett kampányok segítségével a 200 ezer fő így érkező látogató átlagosan 50 ezer forintos kosár értékkel számolva, 1 %-os konverziós aránnyal válik vásárlóvá, akkor az azt jelenti, hogy nagyságrendileg átlagosan 100 millió Ft havi szintű bevételtől esik el a szerszamoutlet.hu.
Ezen a ponton érdemes átgondolni a nulla kockázattal, sikerdíjas együttműködés keretében történő együttműködést. Mi ugyanis úgy tudjuk megsokszorozni a szerszamoutlet.hu jelenlegi bevételét, hogy – Magyarországon jelenleg egyedülálló konstrukcióban – kizárólag az általunk vitt forgalom alapján számolunk el a sikerdíjas együttműködésünk keretében.
Ráadásul mindezt úgy, hogy expert csapatunkban rendelkezésre áll a fejlesztő, grafikus, programozó, analitikus, forgalom vásárló, projekt manager, így minden szükséges kompetencia rendelkezésre áll, hogy sikerre vigyük a projektjeinket, megspórolva partnereinknek a hozzáértő szakmai csapat kiválasztásának és betanításának költségét is.
A digitális marketing és mesterséges intelligencia alkalmazásának minden rendelkezésre álló technológiai megoldásában otthon vagyunk, ennek köszönhetően szakmai stratégaként dolgozunk együtt partnereinkkel. Így a cégtulajdonosok számára ez kiemelkedő előnyt jelent ahhoz, hogy megelőzzék a versenytársakat és bebetonozzák a piaci helyzetüket.
Azért, hogy biztosan sikerre tudjuk vinni a cégeket, megfordítottuk a vevőszerzési folyamatukat, és az előzetes szempont rendszerünk alapján mi választunk piacot magunknak. A kiválasztott piacon maximum a top 3 szereplőből választunk együttműködő partnert, ezért kerestünk meg téged.
Mivel ez a típusú munka nagy és komplex projekt, a kapacitásunk korlátozott, egy hónapban két projekt indítását tudjuk felelősséggel vállalni. Most hozzáférésed teljes 3 munkanapig érvényes.
Foglald le az online megbeszélést, alkalmazd elsőként a digitális marketing eszközeit és szerezz végzetes fölényt a piacon!
Az alábbi linken tudsz jelentkezni egy 1 órás, kötelezettségmentes online konzultációra, amelynek keretében a felmerülő kérdéseid és az együttműködés részleteit is meg tudjuk beszélni.
Most eléred a saját iparágadról szóló Market&Business Insight piaci elemzés további, közel 60 oldalát is, mert a kötelezettségmentes konzultáció keretében díjmentesen kapsz betekintést!
Referenciák
Vélemények
“Egy jól működő marketing rendszer kialakítása során egy átfogóbb piackutatás nélkül ad-hoc, megérzés alapú és taktikai döntések születhetnek csak. Az új üzlet nyitásakor be kellett látnom, hogy a korábban, más földrajzi területen, eltérő célpiacot célzó tevékenységünk, kommunikációnk most, ebben a környezetben nem működik. Rámutatott a marketingünk hiányosságaira: weboldal, kapcsolatfelvételi hiányosságok, mérési hiányosságok. Az is világossá vált számomra, hogy nem volt marketing rendszerünk. Nem voltak a tevékenységeink egy jól átgondolt és kivitelezett rendszerbe építve, hanem ezek az elemek egymástól függetlenül ad hoc működgettek. Egy jól működő működési és marketing rendszer kialakításához egy átfogóbb piackutatás, piacelemzés szükséges. E nélkül ad-hoc , megérzés alapú és taktikai döntések születhetnek csak, ami drága, idegőrlő és rengeteg időt elvesz. Egy ilyen elemzés mellett biztosabban tervezhető, megvalósítható egy vállalkozás működése, kommunikációja, marketingje.”
Taupert Szilvia, Széchenyi Optika, ZEISS Vision Center
“Szerettem volna megtudni, mennyire működőképes a hirdetési rendszerem, illetve hogyan lehet új vevőket hatékonyabban elérni. A leghasznosabb információ az volt számomra, hogy újra kell tervezni az útvonalat az elérendő (új) célcsoporthoz, a mostani, nagy számú állandó vevő-célcsoport megtartásával. Átláthatóvá vált számomra is, hogyan tudunk a célnak megfelelően fejleszteni. Ha te sem vagy igazán tisztában vele, hogyan érj el egy vágyott célcsoportot, vagy “csak” szeretnéd külső, szakértő szemmel megnézni, hol vannak a javítanivalók a hirdetési rendszeredben, akkor ez a termék neked (is) való.”
“Amikor a Market&Business Insight mellett döntöttem, tudni szerettem volna vannak-e olyan nagyobb piaci szereplők akikről nem tudok, kik ők és mekkora szereplők.
Egy 20 éve működő cég vagyunk akinek a napi leterheltség mellett az online üzletágra fordítandó kapacitás teremtés is kihívás volt. Megdöbbentő volt a saját weboldalunkon történő interakciók számát látni a már évek óta működő web áruházakkal szemben. A piackutatás egyértelműen megmutatta, hogy kik a konkurensek, hol tartanak. A legnagyobb segítség a reális célkitűzésekhez.”
Varkoly Zoltán, tulajdonos, Varkoly Fiai Kft.
A Market&Business Insight átfogó tanulmány volt, érdekes volt látni a vállalkozást, egy külső szakértői szemmel. Jó volt, hogy megoldást kaptunk arra, hogy merre menjünk tovább, hogy a vállalkozásunk még több profitot termeljen.Ez egy teljes körű elemzés, egy teljesen más oldalról, mint amiben mi cégtulajdonosok vagyunk. Rávilágít olyan hibákra, és hiányosságra ami lehet, hogy eszünkbe sem jut.
Forrai Viktória, Truetech Kft
“A legnagyobb kihívás számomra, mielőtt a Market&Business Insight mellett döntöttem az volt, hogy a kitalált “termék” piacképes e? Keresik e kellő számban a kitalált terméket?
A piackutatásban komplex választ kaptam arra a kérdésre is, hogy mekkora keresésre lehet számítani a terméket illetően, és mennyiért lehet forgalmat venni. Előre kalkulálható az invesztáció mértéke és ezáltal le lehet folytatni a gazdaságossági számításokat.
A termék piacra vitelének tervezési fázisa ez. Ebben a fázisban kapsz pontosabb képet, hogy mit csinálj, mennyiért csináld vagy csináld e egyáltalán. Sokszor olyan mutatók jönnek ki, hogy nem is tudod megcsinálni (pl anyagi keretek). A kiváló döntéseidhez elengedhetetlen adatok ezeket. Szóval azelőtt, hogy nagyobb pénzt, energiát fektetnél a megvalósításba, szánj rá egy jóval kisebb összeget, hogy kitisztuljon a total kép.”