Performance kampányok vs Pay on Results Program

Biztosan hallottál már a performance alapú kampányokról, mert felkapott kifejezés. Elmagyarázom, milyen egy ilyen együttműködés:

A kampánykezelő és a marketinges egyeztetik, hogy milyen célokat kellene elérni az együttműködés során. Végiggondolják, hogy a jelenlegi működési rendszerben milyen teljesítménymutatókat (KPI-ket) kell elérni ahhoz, hogy ellenőrizni tudják, hogy jó irányban haladnak-e. A KPI-k meghatározásához 3-4 területben gondolkodnak:

  1. Google Ads és Facebook Ads felületről elérhető adatokból kiolvassák a konverziók számát és konverziós arányt, meg még 1-2 mellékes mutatót, illetve a hirdetési költséget. Ha nagyon részletesek akarnak lenni, akkor ezt kampányszintig le tudják vinni.
  2. Ezeket összevetik a Google Analytics felületen elérhető mutatókkal, úgymint konverziók típusa és száma, weboldal forgalom, visszafordulási arány csatornák szerint, stb.
  3. És ha van kampányuk ami nem a weboldalra irányul (Facebook like, Facebook-on belüli konverziók) akkor ezeket a mutatókat is számba veszik.
  4. A hónap végén kapnak egy számot arra, hogy mennyibe került egy Google Ads konverzió, egy Facebook Ads konverzió és mennyiért hozta az ügynökség egyéb KPI-ket.

A KPI-k rögzítése után ezekre a mutatókra fognak optimalizálni és ennek megfelelően osztják be a költségkeretedet. Ezt hónapról hónapra összevetik, és ez lesz a mutatója az együttműködésüknek.

“Mi ezzel a baj? Végülis megpróbálták kihozni a rendszerből a maximumot, nem?” De. A probléma az, hogy ettől a színes szagos riportból te, tulajdonosként, semmit nem értesz, és nem is nagyon érdekel, valljuk be. Te a profitból fizeted a céged működési költségeit, és nem átkattintási arányokból. Te pénzben gondolkodsz, és nem látogatókban. Te vevőket és profitot szeretnél, nem növekvő adatbázist és bevételeket. Viszont mivel a piacon nem találtál olyat aki bevételre, netán haszonra optimalizál, felvettél egy marketingest aki kézben tartja helyetted a KPI-ken keresztül az gyeplőt, ő meg keresett egy ügynökséget, akivel megérteti magát, és ha súrlódásmentesen hozzák a KPI-ket, (majdnem) mindenki elégedett.

A probléma az, hogy sem a marketingesed, sem az ügynökséged nem látja, hogy pontosan honnan jön a pénz. Őszintén szólva, te magad sem tudod hogy milyen kampányok voltak eredményesek, és mik nem. Minden megérzés alapon működik: a cégedben folyó online marketingről nem azért tudsz mert valós üzleti eredményeket tudsz hozzákötni, hanem azért, mert a Te számládat terheli a költségei hónapról hónapra. Az ügynökséged pedig mivel visszajelzést csak általánosítva és azt is megérzés alapon tudsz neki csak adni, szét fogja tárni a kezét ha számon akarod kérni, és abban a helyzetben nem is tehet semmi mást.

Így történhet meg az, hogy az ügynökségnél valaki drágáll egy konverziót mert 30%-ot nőtt annak a konverziótípusnak az ára az eredetileg belőtt KPI-hez képest, ezért lekapcsolja azt az forgalmi forrást vagy kulcsszót. A segítő szándékú manőver eredménye nálad akár többmilliós minusz is lehet azért mert nincsenek megfelelő adataitok ahhoz, hogy helyesen doglozzatok együtt.

Nem egy olyan tulajdonost ismerünk, aki ilyen esetek miatt váltott többször ügynökséget, majd a végén házon belülre vagy legrosszabb esetben saját kézbe vette a kampányai kezelését.

Többek között a fenti eset inspirált bennünket arra, hogy kifejlesszük a Pay on Results Koncepciót, ahol nem a konverziókra és szabadon felállított KPI-kre optimalizálunk, hanem bevételre és haszonra. Egyedi fejlesztési méréstechnológiánkkal nem csak az online hanem az offline felületekről jövő konverziókat is monitorozzuk, legyen az egy óriásplakát vagy egy telefonos megkeresés. A Pay on Results Programban együttműködő partnereink kampányait a saját költségünkön finanszírozzuk és csak az általunk vitt eredményekkel számolunk el árbevétel vagy pedig konverzió alapon.

Érdekes?

Ismerj meg minket és dolgozzunk együtt!
|2019-05-02T08:36:14+00:002019. április 24.|Címkék: , , , , |
Szendy Szilvia

Service and Client Experience Design, Co-Founder
A friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. Elfogadom