Hatékony Google és Facebook kampánystratégiával folyamatosan biztosíthatod az új vevők beáramlását. Nem mindegy azonban, hogy mennyi pénzbe kerül megkülönböztetni a hatékony kampánystratégiát a kevésbé eredményestől. Főleg hosszútávon.
Te kire bízod az online marketing kampányok tervezését, kivitelezését, optimalizálását? Ha valóban szakértő kezekben vannak ezek a folyamatok, akkor nyugodtan fókuszálhatsz kizárólag a stratégiai teendőkre. Nézzük milyen lehetőségeid vannak:
PPC kampányok kezelése házon belül
Aki kicsit is járatos a szervezetfejlesztésben megerősíti, hogy az egyik legnehezebb feladat a megfelelő munkatársak kiválasztása.
Lehetséges, hogy már alkalmazol is házon belül egy PPC fiókkezelő munkatársat. Ha expert a területén, magabiztosan kezeli a Google Ads és Facebook Ads kampányokat, professzionális szinten használja a támogató szoftvereket – Google Analytics, Tag Manager- és befektetői személettel gondolkodik, akkor valószínűleg elég sokat kell beruházni a tanulásába, hiszen ahhoz, hogy egy állandóan változó és fejlődő környezetben hozza ki a maximumot a kampányaidból és folyamatosan javaslatokat tegyen az üzleti döntésekre vonatkozóan, ez mindenképpen szükséges feltétel.
Arról nem is beszélve, hogy ha kiemelkedő tudása van a szakterületén, akkor egy rövid idő után nem biztos, hogy elegendő kihívás lesz számára minden hónapban ugyanazokat a kampányokat analizálni, helyette inkább kipróbálja magát ügynökségi oldalon, ahol további fejlődési lehetőségek kínálnak majd számára pozitív alternatívákat.
Mindezek mellett egy alkalmazott fiókkezelő munkatárs általában nem az üzlettársad, így ő nem is feltétlenül végez komplex marketing stratégiai tanácsadást. Az ő figyelme elsősorban a kampányok operatív kezelésére összpontosul, mert nem érdekelt 100%-ban abban, hogyan maximalizáld a lehetőségeidet.
Google és facebook hirdetések kezelése kiszervezve
A kifejezetten kivitelezéssel foglalkozó ügynökségeknél általánosságban látogatókért, azaz kattintásokért fizetsz, vagy a díjazást a kampányra fordítandó költségkeret kb. 15-20%-ának értékében, vagy fix díjazás, plusz a kampányra fordítandó költségkeret kb. 10-12%-ában határozzák meg.
A hatékonyabb digitális marketing előfeltétele lenne, ha az ügynökség érdekelt lenne a megbízó legteljesebb sikerességében. Egy hagyományos üzleti modellben működő ügynökség azonban általában nem vállal eredmény garanciát, nem teszi kockára a saját pénzét, sokszor a határidők is kitolódnak, esetleg a teljeskörű szakértői tudás megléte is kérdéses.
Ez az állapot az ügynökségek üzleti modelljéből fakad: ha költés alapján szerződnek, akkor nem fognak minden költést optimalizálni, mert maguk ellen dolgoznak. Ha pedig fix havidíj van, akkor arra fognak törekedni, hogy minimalizálják az ügyfélre fordított időt, hiszen máshogy nem tudnak növekedni.
Tulajdonosként joggal várod el azonban, hogy az online marketing ügynökség az üzleti céljaidat szem előtt tartva, a digitális marketing nyújtotta összes lehetőségeket ismerve tegyen számodra fejlesztési javaslatokat.
Az eredményesen működő vevőszerző rendszerek mögött ugyanis szinte kivétel nélkül, egy pontos adatokra alapozott marketing stratégia áll. Főleg abban az esetben, ha hosszú távon folyamatos bevételnövekedést várunk el.
Online marketingkampányok sikerdíjas együttműködésben
Állj meg egy pillanatra és képzeld el, hogy nincs fix havi díj vagy költéshez igazodó %-os munkadíj sem. A havi elszámolás árbevétel vagy konverzió alapon történik és csak az eredményekből részesül az ügynökség. Na ezek vagyunk mi!
A Pay on Results Programban együttműködő partnereink kampányait a saját költségünkön finanszírozzuk és csak az általunk vitt eredményekkel számolunk el árbevétel vagy pedig konverzió alapon.
Az érdekazonosság lehetővé teszi, hogy úgy fejlesztjük a céged, mintha tulajdonostársak lennénk, de tulajdonrészesedési kötelmek nékül.
A PPC kampányok kezelése csak egy része a vevőszerző rendszered támogató eszköztárnak. A marketing kampányok kivitelezésében a teljes csapatunk (grafikus, fejlesztő, analitikus, stratéga, projektmenedzser) kiemelkedő szaktudása rendelkezésedre áll, elkerülve ezzel az állandó operatív kontrollt. Ráadásul így a saját alkalmazott kiválasztására, betanítására, fejlesztésére fordított felszabadult kapacitásodat teljes egészében az üzleti célok megvalósításra fordíthatod.
Ha már régóta keresed ezt a konstrukciót, mondom is a következő lépést:
Hosszú távú együttműködésünket minden esetben megelőzi a Market&Business Insight néven ismert piackutatás. Megvizsgáljuk hogy a piacvezetői cél elérése, vagy a státusz megtartása reális elvárás-e. Illetve felmérjük hogy azt milyen eszközökkel lehet biztosítani a te esetedben.
Átvilágítjuk a céged aktuális online marketing teljesítményét. Befektetői szemmel térképezzük fel a piacodat és az azon lévő versenyt, megismerjük a vásárlóidat és elhelyezzük a céged a piaci környezetedben.
A fentiek tükrében felmérjük hogy milyen emberi és anyagi erőforrásokat kell mozgósítanunk ahhoz hogy piacvezetővé válj vagy az maradj. A tanulmány eredményét pedig egy két órás személyes találkozón beszéljük át.
Ha mindketten úgy látjuk, hogy az együttműködésünk hosszú távon is fenntartható lesz, továbblépünk a Pay on Results Programba.
Érdekel a sikerdíjas együttműködés?