OCI-offline-konverziok

Te méred az alábbi marketing csatornák hatékonyságát? Ha a válaszod nem, akkor mindenképp olvass tovább! 

  • Központi telefonszámon bejövő érdeklődések
  • Központi e-mail címen érkező érdeklődések
  • Szórólapra jelentkezők
  • Újsághirdetést olvasó érdeklődők
  • Óriásplakát megjelenés
  • Rádió,televízió spot

Az offline konverziók mérésének hiánya torzít az eredmények értékeléséhez gyűjtött adatokban, és akár több száz millió forint értékű beruházás szükségessége is múlhat rajta!

Nézzünk meg egy konkrét példát, mi is történik a gyakorlatban:

Partnerünk magas szakmai színvonalat nyújt a magánegészségügy, továbbá a diagnosztikai szolgáltatások számos területén, exkluzív környezetben.

Célcsoportjuk azok a különböző szűrővizsgálatokra jelentkező páciensek, akik professzionális kezelésben szeretnének részesülni egy magánintézmény ellátásában. A kezelésekre és vizsgálatokra a páciensek 99%-ban telefonon kérnek időpontot.

A cég tulajdonosa korábban már megbízott egy ügynökséget fiók kezeléssel, de nem kapott információkat arra vonatkozóan, hogy hogyan lehetne eredményesebb az online marketing tevékenysége. Egyforma arányban allokált költséget a Facebook és a Google Ads kampányokra is, mivel nem volt információja arról, hogy melyik platformra fókuszáljon ahhoz, hogy megtérüljön a befektetett költés. 

A tulajdonos célja a bevétel növekedés, ugyanakkor a fiók kezelő ügynökséggel együtt sem tudták megmondani, hogy az egészségügyi szolgáltatások közül melyik a legeredményesebb, melyik teszi ki a legnagyobb százalékát a bevételnek.

Az ismert volt, hogy minimum 60%-ban telefonon történik az időpontfoglalás. Bár a páciensek adatai rögzítésre kerültek, ugyanakkor kizárólag egészségügyi céllal és egészségügyi nyilvántartó rendszeren belül. Marketing célokat kiszolgáló rendszer alapját nem képezték, így az adatok CRM rendszerbe rögzítése manuális többletmunkát jelentett a hívásokat fogadó alkalmazottaktól. 

Nem volt pontosan ismert adat arról, hogy melyik hirdetésből, milyen platformról érkeznek az időpontfoglaló érdeklődők, tehát összességében nem állt rendelkezésre mért adat a marketing csatornák hatékonyságáról.

A fentiek alapján teljesen érthető, hogy a cég tulajdonosa szerint a Google olyan, mint a rulett. Bevételnövekedést szeretne elérni, de nem tudta senki, pontosan megmondani, hogy melyik hirdetése milyen hatást gyakorol az érdeklődők számának és időpontfoglalók növekedésére, és ezáltal a bevétel növekedésére. A stratégiai döntéseket megelőző pontos adatelemzések tehát nem jöttek létre.

Mi a megoldás?

A Pay on Results együttműködésünk keretében megmutattuk, hogy az online látogatói forgalom vásárlás milyen hatással van az érdeklődők számának növekedésére úgy, hogy a forgalmi források kimutatásának köszönhetően láthatóvá válnak a konverziók forgalmi forrásai, a bejövő hívások esetén is. Így a tulajdonos az árbevétel feltöltése után pontosan rálát a marketing csatornái eredményére, amely alapján pontos stratégiai döntéseket hozhat.

Az együttműködés keretein belül futtatott online marketing kampányok eredményei alapján kiderült pontosan, hogy: 

  • Mennyibe került az ügyfelünk számára egy érdeklődő telefonáló?
  • Milyen forrásból érkezett?
  • Mekkora a szolgáltatás átlagértéke?

Partnerünk időpont foglalási naptárjának szinkronizálásával meghatároztuk, hogy az egyes orvosi vizsgálatok közül melyik vizsgálat, mekkora árbevételt, és milyen arányt képviselt az összes árbevétel növekedésben.

Ennek köszönhetően kiderült, hogy melyik szolgáltatások fejlesztésére szükséges nagyobb fókuszt helyezni, vagy melyik az a terület amelyre a legkevesebb érdeklődés érkezik.  A próbakampány alatt a pontosan mért adatoknak köszönhetően tehát kiderült, hogy konkrétan melyik orvosi szolgáltatás kapacitásokat reális valóban fejleszteni a jövőben. Így optimalizálható, hogy a szakorvosok naptára a kapacitás mértékéhez igazítva kerüljön feltöltésre időpontot foglaló páciensekkel.

Miért fontosak még az adatok?

A Google és Facebook rengeteg algoritmust használ, de mindezekre te tanítod meg azáltal, hogy adatokat adsz át nekik. Éppen ezért nagyon fontos, hogy az adatok célfüggetlenül helytállóak legyenek. 

Egyedi fejlesztésű hívás mérés rendszerünknek köszönhetően pontosan mérhető, hogy melyik forrásból érkezett a hívás. A riport felületünkön szolgáltatásonként elemezhető, hogy melyik kampányból, hány hívás érkezett. Ha ezekhez az adatokhoz még hozzáadjuk azt is, hogy milyen értékben történt megrendelés az adott szolgáltatásra, akkor pontosan látjuk a bevétel-kiadási oldalt is. Ráadásul mindez egy transzparens átlátható riport felületen jelenik meg, amelyet megnézve, a tulajdonos azonnal tud következtetéseket levonni és stratégiai terveket annak megfelelően meghatározni. Tehát az online forgalom vásárlások eredményesebbek, a kampányok hatékonyabbak lesznek.

A fenti együttműködésnek köszönhetően már néhány hét múlva realizálható volt egy közel 30%-os konverziós arány növekedés, a cég tulajdonosának legnagyobb elégedettségére. Illetve megduplázódott az ügyfélszám és azokra a szolgáltatásokra is fel tudta tölteni a kapacitásokat, amik addig nagy kihasználatlansággal üzemeltek.

Gondolj bele, a te vállalkozásod vajon mennyit fejlődik ha működteti a fent leírt módszertant?

Érdekel az együttműködés? Kattints és kérj ajánlatot!