Online-Capital-mérési-rendszerek

A pontos adatokra alapozott stratégiai döntéseket, az adatforrások megfelelő kommunikációja biztosítja. Az online marketing eredményes működésében ez elengedhetetlen feltétel és egyben verhetetlen versenyelőny! 

Az évek során rengeteg vállalkozóval találkoztunk, akinek a weboldalára be van kötve a Google Analytics, van egy CRM rendszer, és talán még feliratkozókat is gyűjt a későbbi megkeresésekhez egy hírlevélküldő rendszerben. Ezen a ponton már azt gondolja, hogy ez pontosan elegendő felkészültséget jelent az eredményes üzleti döntésekhez.

Ugyanakkor a legtöbb Google Analytics fiókban még az alap mérési rendszer sincs megfelelően kialakítva, nem is beszélve a fontos üzleti döntéseket előkészítő mérési pontok rendszeréről, automatikus riportokról, speciális lekérdezési lehetőségekről. Éppen ezért nem alkalmas arra, hogy későbbi online marketing stratégiai döntéseket alapozzunk rá. 

Az ugyanis nem mindegy, hogy mennyivel gyorsabban tudsz szintet lépni akkor, ha az adatok helyesek. Ha nem vagy felkészülve, hogy megfelelően kösd össze a rendszered, akkor hiába rendelkezel milliárdos éves bevétellel, költesz el több millió forintot  kampányokra, ha közben nem méred az eredményeket és nem tudod megmondani, hogy melyik forrásból érkezett a legtöbb konverzió. 

Amennyiben meg akarod tartani a versenyelőnyt és a növekedés ütemét, akkor rendkívül hasznos lehet a különböző helyeken történő adatgyűjtések felszámolása, mivel enélkül ezekre a kérdésekre nem tudsz pontos választ adni:

  • Mennyibe kerül egy vevő megszerzése?
  • Mennyit ér neked egy vevő három éves távlatban?
  • Hogyan és melyik csatornáról kerül be a rendszerekbe?

Az oka mindennek az, hogy külön gyűlnek a vevő adatok a CRM rendszerben, a számlázási rendszerben, ERP-ben, raktárkészlet nyilvántartóban, Google Ads-ben, Facebookban és a Google Analytics ingyenes verziójában, amely a vevők forrásának az utolsó, nem direktből jövő csatornájához rendeli a vásárlás teljes értékét. 

Ha a piacon megjelenik egy konkurens, aki viszont rendelkezik megfelelően felépített komplex mérési rendszerrel, maximum egy éven belül piacvezetővé válik, miközben te konkrétan labdába sem rúghatsz.

Pontosan tudnod kell tehát mérni, értékelni, elemezni az adatokat ahhoz, hogy megfelelő döntéseket hozz. Vagyis ez egy jogos alapelvárás akkor is ha a cég marketing területért felelős munkatársa vagy, és akkor is ha te vagy a tulajdonos.

A jelenlegi kitörési pont tehát az ügyfélszerzés és profit maximalizálás szempontjából a céges adatsilók megszüntetése és a mesterséges intelligencia “tiszta” adatokra való építése és csúcsrajáratása. Mindezt egy olyan megvalósító szereplő bevonásával, aki érdekelt a cég sikerében. 

Az alábbi ábra szemlélteti, hogy milyen adatforrásoknak kellene kommunikálni egymással ahhoz, hogy a mesterséges intelligencia képes legyen felgyorsítani az üzletet.

Online-Capital-mérési-rendszerek

Mindenki ismeri a régi mondást, hogy a marketing 50%-a kidobott pénz, csak nem tudjuk melyik 50%. Nos, amennyiben nem a fenti rendszert üzemeltetjük, akkor kb. 80-90%-a kidobott pénz, de a jelenlegi digitális eszközök félre visznek minket és azt hisszük, hogy tudjuk melyik. Ez nem a mostani marketing vezetők hibája, hanem az iparág természetes fejlődéséből fakad. Egyszerűen nem volt eszköz és kapacitás arra 5-10 évvel ezelőtt, hogy a teljes vevő utat (customer journey) megmérjük és forgalmi forráshoz rögzítsük, majd vásárlási értéket társítsunk hozzá. Ez által maradt a mindenki által használt utolsó kattintású elszámolás, annak minden hibájával. 

Ismerős számodra az, hogy a valóságot nélkülöző pdf-ek, riportok keringenek a rendszerben, órák mennek értelmetlen meetingekre, ahol “kreatív brainstorming” és hasonló taktikai tevékenykedések folynak, de a lényeg sokszor kimarad? Ennek legszebb példája, amikor több szereplő riportolja le magának a konverzió forrását, de a kasszában csak egyszer jelenik meg bevételként a vevő.

A Facebook és a Google “természetesen” nem ad tanácsot és kapacitást bizonyos költési összeg alatt (és köszönettel elrakja a feleslegesen nála elköltött reklám pénzeket), felette pedig évi 100.000 USD-től felfelé árulja az Analytics Prémium változatát, amely a magyar cégek 99%-ának nem éri meg. 

Ezért küzd mindenki ezzel a problémával és áll ez a hatalmas lehetőség jelenleg minden szereplő számára nyitva. Még. Mert az első, akik meglépi a sikeres adat integrációt és ezáltal nagyságrendekkel lesz hatékonyabb, verhetetlen versenyelőnyt szerez, akár teljesen letarolhatja a piacot! 

Az adatintegráció révén ugyanis minden vevői érintkezési ponthoz és csatornához értéket lehet rendelni, ami által a marketing büdzsé jóval hatékonyabban tud felhasználásra kerülni.

Igen, jól érted, minden csatornához.  Ráadásul egyedülálló hívás mérési rendszerünkkel nem csak az online, hanem a telefonos konverziók is forrás szintig lesznek lekövethetők. Ezt az információt közvetlenül a CRM rendszerbe is elküldjük, hogy lásd melyik marketingcsatorna, mennyi eladást generált.

Erről már olvashattál az “OFFLINE KONVERZIÓK MÉRÉSE“ című  korábbi blog posztban. 

Szeretnél te is pontos válaszokat a fenti kérdésekre?